-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:3947 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:22

چرا بيشتر مردم ما نسبت به بسيج وبسيجي ديدگاه بدي دارند وباصطلاح با آنها لج هستند؟



ضمن سپاس و تشكر از اين كه با ما ارتباط برقرار كرده ايد درپاسخ به سؤالي كه مطرح كرديد چند نكته را يادآور ميشويم :

نكته اول : اين تصور كه بيشتر مردم نسبت به بسيج وبسيجي ديدگاه بدي دارند، مطابق واقعيت نبوده ودرتحقيقات علمي به اثبات نرسيده است. ممكن است درذهن بعضي از افراد چنين مطلبي را القا كرده باشند وسخن شمادرست باشد اما دركل جامعه وكشور چنين امري محقق نيست. البته اگر ملاك برداشت شما از موافق بودن با بسيج، حضور دربرنامه هاي بسيج وعضويت رسمي درآن نهاد باشد، اكثريت جامعه دربرنامه هاي بسيج حضور ندارند وعضو رسمي بسيج نيستند ولي قدر مسلم اين است كه اكثريت اعضاي جامعه ما از بسيج اين نهاد مردمي راضي هستند وآنرا ارگاني مفيد ومؤثر درحفظ امنيت جامعه ازتجاوزات خارجي وتعرضات داخلي مي دانند وازآن حمايت مي كنند.

نكته دوم : اگر مشاهده مي كنيد برخي مردم بابسيج وبسيجي لج هستند بايد علت آنرا جويا شويد واز اين طريق به اصلاح ساختار ورفتارهايي كه موجبات نارضايتي هاي مردم را فراهم مي سازد مبادرت ورزيد. چه بسا گاهي توهمات وشايعهسازيها چهره خدوم بسيج را لكه دار ساخته باشد دراين صورت بايد با آگاه سازي وتوجيه مردم واطلاع رساني به موقع نسبت به تأثير نامساعد شايعات وجوسازيها اقدام كرد.

امام خمينيرهبا بينش قرآني واسلامي خويش، كمترازيك سال پس ازپيروزي انقلاب اسلامي ونزديك به يك سال قبل ازوقوع جنگ تحميلي وتجاوز عراق به كشور جمهوري اسلامي ايران در 5آذر 1358 فرمان تشكيل بسيج (ارتش) بيست ميليوني را صادر كردند.

بسيج اين نهاد مقدس ونوپا كه هنوز كمتر ازيك سال ازتولدش نميگذشت وارد عرصه دفاع مقدس گرديد و درطول هشت سال جنگ نابرابر دشمن متجاوز، رشادتها، شجاعتها، دلاوريها وفداكاريهاي غير قابل وصفي ازخود به يادگار گذاشت وحجموسيعي از مدافعان ومبارزان ومجاهدان صحنة پيكار را تشكيل داد. به گونه اي كه امـروزه با جـرأت تمـام مي توان ادعا كرد كه بسيج درميان نيروهاي مسلح بيش ازهمه شهيد، جانباز، آزاده ورزمنده تقديم داشته است. درصحنه دفاع از كوي وبرزن ومقابله با توطئه هاي داخلي وگروهكهاي محارب وايجاد امنيت درشهرها وروستاهاو... نيز بسيج مردمي نقش درجه اول را داشته است. درعرصه سازندگي پس ازجنگ نيز بسيجيان كارآفرين ومتعهد ومخلص والاترين خدمات را به علم وصنعت وتكنولوژي وسازندگي مادي ومعنوي ارائه نمودند، نقش بسيج درتمامي عرصه ها آنچنان عميق وگسترده وحياتي است كه با جرأت مي توان ادعا كرد اگر بسيج نبود درهيچكدام ازاين عرصهها اميد چنداني به موفقيت وكاميابي وجود نداشت. اما با وجود همه اين خدمات خالصانه وايثارگرانه بعضي ازمردم جامعه ما از اين مجاهدتها بي خبرند. شايد يكي ازدلايل مخالفت بعضي ها با بسيج ناآگاهي ازنقش ارزنده بسيج دردفاع وسازندگي وبرقراري ثبات وامنيت باشد و بربسيج است كه خود را بيشتر به جامعه بشناساند.

نكته سوم : واقعيت اين است كه گاهي برخي حركتهاي نامطلوب ازسوي معدودي از افراد، خواسته ويا ناخواسته بنام بسيج وبسيجي ديده مي شود ودربعضي ازموارد ممكن است ازروي دلسوزي وبانيت خيرخواهانه صورت گيرد كه با اهداف اسلام وانقلاب اسلامي وتدابير حكيمانه مقام معظم رهبري حضرت آيت ا...العظمي خامنهاي هماهنگ وسازگار نباشد وموجبات وهن ودلسردي وبدبيني مردم را نسبت به نظام اسلامي وبسيج وبسيجي فراهم سازد، لذا عموم بسيجيان بايد با دقت وحساسيت مراقب اينگونه حركات باشند وفريضه امر به معروف ونهي ازمنكر را درحيطه داخلي خود بطور جدي عمل كنند.

نكته آخر اينكه لازم است بسيجيان عزيز دربرخورد با مردم ازبهترين روشهاي معاشرت وتعامل بهره ببرندوسعي كنند برجاذبه وتأثير گذاري خويش بيافزايند واز دافعه خود بكاهند.



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.